U hebt geen uitgaven op uw boekenplankje of u bent niet ingelogd.
Art Market and Connoisseurship
Medium :
Boek
Omvang :
191 pagina’s
Publicatiedatum :
28 oktober 2008
In Yindo sinds :
05 september 2011
Omschrijving
The question whether or not seventeenthcentury painters such as Rembrandt and Rubens created the paintings which were later sold under their names, has caused many a heated debate. Much is still unknown about the ways in which paintings were produced, assessed, priced, and marketed. For example, did contemporary connoisseurs expect masters such as Rembrandt to paint their works entirely by their own hand? Who was credited with the ability to assess paintings? How did a painting's price relate to its quality? And how did connoisseurship change as the art market became increasingly complex? The contributors to this essential volume trace the evolution of connoisseurship in the booming art market of the seventeenth- and eighteenth centuries. Among them are the renowned Golden Age scholars Eric Jan Sluijter, Hans Van Miegroet and Neil De Marchi. It is not to be missed by anyone with an interest in the Old Masters and the early modern art market.
Lezers van deze uitgave lezen ook...
Voor deze uitgave zijn geen gerelateerde titels gevonden...
Meer boeken uit de serie
“Amsterdamse Gouden Eeuw Reeks”
Deze serie bevat nog geen andere boeken...
Complete inhoudsopgave van deze uitgave
Inhoudsopgave wordt opgehaald...
Anna Tummers
Anna Tummers is Curator of Old Masters at the Frans Hals Museum, Haarlem Koenraad Jonckheere is a postdoctoral fellow at the University of Amsterdam.
Meer boeken van
Anna Tummers
Geen andere boeken gevonden...
Alle uitgaven van Anna Tummers.
Koenraad Jonckheere
Anna Tummers is Curator of Old Masters at the Frans Hals Museum, Haarlem Koenraad Jonckheere is a postdoctoral fellow at the University of Amsterdam.
Meer boeken van
Koenraad Jonckheere
Geen andere boeken gevonden...
Alle uitgaven van Koenraad Jonckheere.
Informatie over de uitgever
Amsterdam University Press (AUP) werd in 1992 door de Universiteit van Amsterdam opgericht naar Angelsaksisch model. Deze jonge, snelgroeiende uitgeverij heeft inmiddels een fondslijst opgebouwd met ruim 600 titels. De wetenschappelijke en populair-wetenschappelijke uitgaven van AUP verschijnen in het Nederlands of Engels en behandelen onderwerpen op het gebied van de geesteswetenschappen (taal en letteren, geschiedenis, filmstudies, kunst) en sociale wetenschappen (sociologie, politicologie, beleidswetenschappen).
http://www.aup.nl
Alle Yindo-titels van Amsterdam University Press
Deze uitgave kan niet worden geleend in Yindo (isAvailable==false). Mogelijk heeft de uitgever hier geen toestemming voor gegeven.
Art Market and Connoisseurship